Paramétrages

Avène versterkt merkbekendheid
met parenting fails campagne

TriXera Nutrition, het nieuwe gamma van Eau Thermale Avène maakt een unieke belofte. De producten kunnen niet alleen gebruikt worden door de ouders, maar ook door hun kinderen, iets dat ongezien is tot nu toe. Om hun producten op de juiste manier te introduceren op de Belgische markt, wilde het merkt klanten en apothekers sensibiliseren om engagement en het testen van de producten te verhogen. WAX Interactive, het digitale marketingbureau van SQLI, werd verkozen door het merk om een innovatieve campagne te ontwikkelen.

Het project

Het concept “parenting fails” was de basis voor een online en offline campagne. WAX Interactive wilde grappige en genante situaties tonen die elke ouder overkomen tijdens een drukke ochtend: kinderen naar school sturen met verkeerde kleren aan, hun lunch vergeten, ... Met deze campagne wil Eau Thermale Avène aantonen dat met de producten van TriXera Nutrition alles op wieltjes loopt in de badkamer. Dit gamma voor de hele familie voorkomt dat er per ongeluk verkeerde producten worden gebruikt terwijl iedereen zich klaarmaakt.

WAX Interactive ontwikkelde een ‘funny’ videocampagne waarin twee WhatsApp-gesprekken te volgen zijn. In deze conversaties vraagt een moeder aan haar man of alles goed verlopen is met het klaarmaken van de kinderen voor school. Natuurlijk liep er veel mis, maar gelukkig hebben ze toch de juiste verzorgingsproducten gebruikt. Met deze grappige berichten heeft WAX Interactive de aandacht kunnen trekken van de doelgroep.

WAX Interactive lanceerde eveneens een microwebsite op dewelke ouders dergelijke situaties konden delen die ze meemaakten. In ruil hiervoor kregen ze staaltjes en maakten ze kans op een VIP-weekend naar de Efteling in Nederland. Daarenboven zorgde een retargetingcampagne op Facebook voor een grotere zichtbaarheid van de producten.

Het offline gedeelte van de campagne betrof stickers die op het raam van apotheken werden gekleefd om de aandacht van klanten te trekken en bijkomend verkeer naar de productdisplays. Postkaarten op de toonbanken spoorden de klanten aan om naar de website te surfen om zo het verkeer te verhogen. 7 social media influencers werden ook uitgenodigd voor een weekend in het Station Thermale van Avène, terwijl hun echtgenoten een productpakket van TriXera Nutrition kregen om het weekend met de kinderen te overleven.

De resultaten

In België werden meer dan 2 miljoen personen bereikt. Bijna 17 miljoen weergaven op Facebook en Instagram werden opgetekend voor België en Nederland en meer dan 800.000 minuten video werden bekeken. De verschillende online en offline acties hebben ervoor gezorgd dat er meer dan 41.643 bezoekers naar de website surften en meer dan 1.500 stalen werden verdeeld. Eau Thermale Avène en WAX Interactive zijn zeer tevreden over de resultaten van deze campagne, die ervoor gezorgd heeft dat het merk aan bekendheid heeft gewonnen.

Anne Calsius, Product Manager Benelux voor Eau Thermale Avène :“Om de merkbekendheid van TriXera Nutrition te vergroten, kozen we voor WAX Interactive om ons te helpen een online en offline campagne te ontwikkelen. WAX Interactive slaagde erin om een ‘customer centric’ campagne te runnen, waarbij het concept werd geïntegreerd in de ontwikkeling van materialen voor verkooppunten, met een directe link naar de microsite. Dit zorgde ervoor dat we ons konden differentiëren en de zichtbaarheid van het merk vergroten. Een klein en grappig detail: onze commercieel directeur en zijn kinderen stonden model voor deze campagne, hierdoor werd de visibiliteit nog verhoogd bij onze medewerkers en klanten.”

  • Deel
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin