Paramétrages

dinsdag, november 12 2019

The future of e-commerce
websites

Innovaties in de e-commerce sector vinden plaats in een tempo dat we nog nooit eerder hebben meegemaakt. De volgende veranderingen, waarvan sommige al zijn overgenomen door e-commerce handelaren, kunnen de komende jaren worden verwacht.

What-is-the-future-of-ecommerce-inforgraphics

SOCIAL SELLING

Er komt een verschuiving naar social selling, waarbij de customer journey bijvoorbeeld begint op een social network app. Jammer genoeg zullen klanten hier niet het hele productaanbod kunnen zien, maar slimme merken zullen in de toekomst de kunst beheersen om klanten van social media naar hun e-commerce platform te brengen. Dit betekent dat retailers social savvy zullen moeten zijn om bij te kunnen blijven.

IN CAR APPS

De volgende revolutie zullen "In auto" apps zijn - touchscreens in voertuigen met e-commerce toepassingen. Retailers en social media zullen aan deze platforms worden gekoppeld om te verkopen aan hun klanten die onderweg zijn.

EEN GEPERSONALISEERDE UX

Een platform dat een betere, meer gepersonaliseerde gebruikerservaring biedt, vormt de basis voor de strijd van de e-commerce handelaars tegen de steeds toenemende concurrentie. Zoals Marinus Ames, UX Designer bij Osudio, SQLI Group, uitlegt: "Ik ben er sterk van overtuigd dat klanten zullen toetreden tot e-commerce platformen die zo dicht mogelijk bij de in-store ervaring staan". 

Predictive analytics en augmented reality zullen hierbij een grote rol spelen. Er zullen nieuwe retail-werelden worden gecreëerd om virtuele winkels aan te bieden die klanten de ervaring geven om door een winkelgang te lopen, kleding te passen, producten in 3D te bekijken of te zien hoe meubels in hun huis passen. Motoren voor personalisatie zullen gekoppeld worden aan real-time biometrische gegevens om maaltijden met optimale voedingselementen aan te bevelen. Innovatie in deze industrie zal steeds menselijker worden in plaats van technologiegedreven.

VOICE SEARCH

Volgens GeoMarketing maakt 40% van de millennials gebruik van spraakgestuurde assistenten voor aankooponderzoek en met de overstap naar mobile zal deze trend zich verder doorzetten. Mensen onthouden merknamen en niet productnamen, dus top-of-mind merken zullen kunnen profiteren van deze trend, vooral wanneer hun naam synoniem is met een product.

WEB-TO-STORE

Web-to-store gedrag houdt in dat er een e-commerce website wordt geraadpleegd voordat men een winkel binnengaat. Steeds meer mensen (62% volgens Hubspot) checken tegenwoordig producten via een online zoekmachine voordat ze naar een fysieke winkel gaan waar ze hun aankoop doen. Anderen geven er de voorkeur aan om online te kopen en in de winkel op te halen. En sommige consumenten gaan naar de winkel en bestellen bij de winkel zelf en laten het artikel vervolgens bezorgen. Er zal meer van de zogenaamde "phygital" voorkomen in de toekomst, waardoor er een mix ontstaat van een fysieke en digitale klantervaring.

  • Deel
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin