Paramétrages

ArcelorMittal lanceert haar eerste
B2B webshop

Door middel van een online verkoopsite voor staalproducten, wil ArcelorMittal haar verkoopsactiviteiten digitaliseren en haar klanten een betere service bieden. SQLI, een belangrijke speler op het gebied van digitale ervaringen, werd via haar Belgisch kantoor gekozen voor de implementatie van SAP Hybris commerce.

De context

ArcelorMittal wilde activiteiten in e-commerce opstarten, met het doel om:

  • Haar klanten een persoonlijke service en een ‘seamless’ ervaring bieden door in te spelen op mobiliteit. De groep, die zich in een zeer concurrentiële omgeving bevindt, wil zich positionneren als innovatieve speler en haar leiderspositie verder verzekeren op de markt van de staalproducten.
  • De automatisatie van het verkoopsproces, enerzijds door de administratie te vereenvoudigen door het aantal papieren documenten drastisch te verminderen en anderszijds door haar klanten op een eenvoudige manier toegang te bieden tot administratieve stukken, via een private back-office.
  • De kennis over haar klanten vergroten om zo beter te kunnen beantwoorden aan hun behoeften, door pagina’s te personnaliseren. Deze oplossing zal ook zorgen voor een uitbreiding van het productgamma.

De oplossing

SQLI implementeerde Hybris Commerce, een solide en betrouwbare oplossing voor e-commerce. Dankzij deze implementatie, zijn er vele voordelen voor ArcelorMittal en haar klanten:

  • Altijd toegang tot de winkel en productinformatie (24u/24 en 7d/7)
  • Een complete online productcatalogus met gedetailleerde technische informatie voor elk product, een overzicht van de beschikbaarheid van stock op de verschillende sites en de mogelijkheid om onmiddellijk een bestelling te plaatsen
  • Een opvolging van de status van bestellingen en verzendingen tot betaaldetails
  • Een online toegang tot de bestelgeschiedenis en alle administratieve documenten
  • De mogelijkheid om bestellingen te herhalen en aankooplimieten in te stellen per aankoper, alsook verschillende functionaliteiten die eigen zijn aan online verkoop in B2B

Een moderne front-office met een intuïtieve navigatie.

  • Deel
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin