dinsdag, februari 28 2017

Liege Airport verbetert
haar klantenervaring samen met SQLI

Liege Airport, een van de belangrijkste luchthavens in België met jaarlijks meer dan 300 000 passagiers en 660 000 ton goederen, is een samenwerking gestart met SQLI om de digitale ervaring van haar klanten te verbeteren. SQLI zal SAP hybris Cloud (Cloud for Customer C4C en Marketing) integreren en uitrollen. Dankzij deze oplossing zal Liege Airport informatie over de luchthaven kunnen aanpassen aan de noden van elke klant en gebruik kunnen maken van een zicht van 360° op haar klanten om zo de multichannel-toepassingen te versterken. Het uitrol van het project is voorzien voor april 2017.

Belangrijke uitdagingen voor een solide toekomst

De digitalisering verandert de manier waarop luchthavens functioneren. Liege Airport heeft dit zeer goed begrepen en heeft besloten om zich terug te plooien op haar klanten om zich zo te onderscheiden van haar concurrenten door haar capaciteit om snel hun noden te begrijpen en hen op maat gemaakte oplossingen voor te stellen. Om dit te kunnen doen zal SQLI SAP hybris Cloud integreren in de bestaande systemen Deze oplossing zal alle gegevens die worden gegenereerd door klanten en andere spelers binnen de luchthaven centraliseren. Dit zal de luchthaven toelaten een volledig zicht te hebben op iedereen om hen zo te identificeren en te begrijpen. Het resultaat is een gepersonaliseerde service.

Kwalitatieve gegevens om de juiste doelgroep te bereiken

Om de juiste output te genereren, moet de kwaliteit en betrouwbaarheid van de gegevens voldoende hoog zijn. SAP hybris Cloud verzamelt een grote hoeveelheid kwalitatieve gegevens die worden gegenereerd door de klanten van de luchthaven via de verschillende digitale kanalen.

De voordelen van het gebruik van SAP hybris Cloud voor Liege Airport zijn talrijk:

• Een directe toegang tot alle informatie van klanten, zowel voor B2B als B2C
  • Een real-time beheer van de gegevens
  • Een betere detectie van opportuniteiten, klachten en vragen
  • Een gedetailleerde definitie van de verschillende klantentypes voor B2B en B2C
  • Een ontwikkeling van marketingcampagnes, aangepast aan de noden van elke klant met de creatie van gepersonaliseerde content en de roll-out van multichannel en multiwave campagnes

Maar ook de klant zal hiervan kunnen profiteren:

• Een gepersonaliseerde benadering waarbij de klant centraal staat
  • Een betere service dankzij een betere opvolging van de accounts
  • Een snellere service op het gebied van het beheer van offertes en contracten voor B2B-klanten

SAP en SQLI, al meer dan 20 jaar partners

Liege Airport koos ervoor om met SQLI samen te werken omwille van haar ervaring in het domein van luchtvaartactiviteit, meer bepaald bij de Aéroports de Paris of Geneva Airport. Ook heeft SQLI een bewezen ervaring op het gebied van SAP hybris Cloud. SQLI is eveneens een Europese SAP-partner met meer dan 20 jaar ervaring in dit domein en kan bogen op een gedreven team van CRM-consultants. SAP hybris Cloud is een SaaS-oplossing van de laatste generatie en stelt de eindgebruikers in staat om hun werk op een autonome en comfortabele manier uit te voeren. De oplossing bevat een brede basis aan standaardfunctionaliteiten en kan aangepast worden aan de specifieke noden van elke gebruiker.

Door met SAP hybris Cloud een volledig customer engagement te beheren, zal Liege Airport niet enkel informatie van klanten in B2B en B2C kunnen opvangen, maar ook informatie die gelinkt is aan de verschillende andere actoren op de luchthaven. Hiervoor zullen de verschillende kanalen worden gebruikt om hun aanbod te personaliseren en zo het verkeer te verhogen en de kwaliteit van hun service gevoelig te verbeteren.

Daniel Sluysmans, IT Manager bij Liege Airport:Dit CRM-project is van enorm belang voor Liege Airport, om zo haar klantgerichte strategie te ondersteunen. Het project maakt deel uit van de digitale transformatie die op dit moment bezig is. SQLI helpt ons om hierin te slagen, dankzij hun expertise en door een eindproduct, onder de vorm van de CRM-oplossingen hybris Marketing en C4C, af te leveren dat beantwoordt aan onze noden. Op die manier hebben we een goede basis voor de toekomst en kunnen we de kwaliteit en efficiëntie van onze diensten naar onze klanten in B2B en B2C verbeteren.